Het Luxemburgse maakte vanochtend de halfjaarcijfers bekend. Ook in andere landen verbeterde de advertentiemarkt. Alleen in Frankrijk bleven de reclame-inkomsten achter.
De Nederlandse advertentiemarkt vertoonde een groei van 8,2 procent. De omzet van RTL Nederland kwam uit op 224 miljoen euro, tegenover 210 miljoen euro een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat (ebita) steeg met 15,8 procent tot 44 miljoen euro.
Het totale bedrijfsresultaat van RTL Group lag met 519 miljoen euro lager in vergelijking met de 552 miljoen euro een jaar eerder. Ook de totale omzet van RTL Group lag in het eerste halfjaar met 2,7 miljard euro iets lager. Die afname is onder meer het gevolg van negatieve wisselkoerseffecten en een verminderde opbrengst uit advertenties in Frankrijk.
De nettowinst van RTL Group zakte met 51,7 procent tot 202 miljoen euro. Die daling werd onder meer veroorzaakt door een eenmalige meevaller vorig jaar.
Bron: ANP.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!