Het gaat daarbij om de reclame- en verkoopactiviteiten in Nederland voor de thematische televisiekanalen History en Crime + Investigation. A+E Networks heeft nu nog een overeenkomst met Triade Media.
Vanaf 1 januari 2016 doet RTL Nederland de verkoop van spot- en non-spotreclame, plus branded content en programmasponsoring.
De overeenkomst lijkt een logische. Nicolas Eglau is nu COO van A+E Networks UK en GM voor de Benelux, de Scandinavische regio, Polen en Zuid-Afrika. Tot afgelopen zomer was hij directeur Ventures bij RTL Nederland.
Eglau: 'Onze merken bereiken nu ruim de helft van de Nederlandse huishoudens, dus het is voor A+E Networks een geweldig moment om samen te werken met RTL Nederland. Door zijn bewezen effectieve advertentieverkoopstrategieën vormt RTL een ideale partner voor het identificeren en vergroten van onze kansen in deze belangrijke markt.'
Ton Rozestraten, CCO van RTL Nederland: 'Met de twee kanalen van A+E en ons bestaande aanbod kunnen we onze adverteerders nu nog meer keus en een groter bereik bieden.'
De aankondiging van vandaag volgt op het nieuws dat A+E Networks UK, dat ook de Nederlandse markt bedient, een pan-Europese overeenkomst heeft gesloten met distributeur Liberty Global. Dit omvat de toevoeging van History aan het Nederlandse basispakket van Ziggo.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!