De campagne, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu gemaakt, wil de sociale norm versterken dat het niet erg is om onderweg even niet bereikbaar is.
Het is de eerste campagne van Roorda na het winnen van de 'minicompetitie' Verkeer en Veiligheid, in maart van dit jaar.
Bijna iedereen weet namelijk inmiddels dat het gevaarlijk is om tijdens het autorijden sociale media of je mobiel te gebruiken.
Veel mensen vinden ook dat ze het niet zouden moeten doen, maar gedragen zich daar nog niet naar.
Daarom wordt in de campagne een simpel handelingsperspectief gegeven: zet vóór vertrek je mobiel op stil.
Naast de website onderwegbenikoffline.nl, zijn er radio-commercials gemaakt, wordt outdoor ingezet en er zijn twee tv-commercials:
Credits:
Creatie: Pieter Schouten, Nick Philipse, Joeri Jansen en Allard Jaspars.
Strategie: Tabula Rasa, Christine Swankhuisen en Tim de Jong
Account: Judit de Graaff en Donna Zweevel
Logo design: Jorn Slotboom
Web design: Jacqueline Krijnen
Productie bureau: Marcel Ossendrijver
Verantwoordelijk bij cliënt:
Koos Tamis, Michiel Dammen, Monique Taal
Regisseur TVC: Mattias Schut (Holy Fools)
Camera: Lex Brand
Edit: Teun Rietveld
Geluid en Post productie: The Ambassadors