Volgens juryvoorzitter Hans Molenaar (Beeckestijn Business School) heeft Van Dijk in zijn plan helder uiteen gezet hoe een typisch analoge organisatie naar digital dient over te stappen.
Yves Rocher is producent van schoonheidsproducten die bekend staat om haar sterke marketing via postordering en ‘klassieke’ direct mail. Maar, die vorm van marketing heeft minder toekomst. Richard van Dijk van Yves Rocher heeft de taak gekregen een strategisch-tactisch plan te maken met als onderwerp de transitie van het bedrijf van analoge DM naar digitale webshops, email-marketing en social.
Richard heeft een volledig, relevant en creatief plan gemaakt om een bedrijf als Yves Rocher een visie te geven op digitale marketing, uitmondend in een pakkende strategie en creatieve uitvoering. Een plan compleet met score-card en business-case. De jury vind het een geweldig plan, en gunt de Digital Marketeer Award van 2012 aan Richard van Dijk.
De prijs voor de ‘Digital Marketing Professional van het jaar’ werd voor de derde keer uitgereikt. De winnaar heeft het beste Digital Marketing-plan en de onderliggende strategie van het afgelopen jaar gemaakt. De plannen worden beoordeeld op volledigheid, relevantie en originaliteit. De jury van 2012 bestaat uit Egbert Jan van Bel (onderzoeker, auteur en docent), Frans Appels (Netprofiler en voorzitter Web Analytics Association), Patrick Petersen (Atmost, auteur en docent) en Hans Molenaar (Beeckestijn Business School en voorzitter PIM).
De Digital Marketing Professional van het jaar is een initiatief van Beeckestijn Business School en heeft tot doel het vak van de Digital Marketing professional verder te ontwikkelen en te professionaliseren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!