Waar door velen wordt gesomberd over de voortdurende crisis en de dalende consumentenuitgaven, blijft automerk Bentley zijn luxe wagens verkopen als warme broodjes.
Het merk realiseerde een wereldwijde groei in verkoop van 19 procent. Dit ondanks een dip in China en de wereldwijd krimpende markt van luxe wagens.
De Britse autobouwer, onderdeel van Volkswagen, verkocht vorig jaar met 10.120 exemplaren een recordaantal aan auto's, zo maakte topman Wolfgang Schreiber bekend.
In 2012 werden nog 8510 auto's verkocht. Het vorige record werd gevestigd in 2007. Toen werden 10.014 auto's verkocht.
86 procent van de productie van Bentley is bestemd voor export, met name naar China, de Verenigde Staten en het Midden-Oosten.
In de planning ligt dat Bentley in 2016 met een luxueuze terreinwagen komt. In 2018 hoopt Bentley 15.000 voortuigen te verkopen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!