Dat is een recordaantal sinds het bestaan vanaf 2001. Vorig jaar werden 142 cases ingediend.
De Amma kent prijzen toe in 10 categorieën; in 8 daarvan kon een case worden ingezonden. Beste Creatieve gebruik van een medium is een nieuwe categorie en om voor Media-exploitant van het jaar in aanmerking te komen moest voor het eerst een case worden ingestuurd.
Er zijn 38 cases ingezonden voor Beste Mediastrategie, gevolgd door de nieuwe categorie Beste Creatieve gebruik van een medium met 37 en Beste Interactieve Mediastrategie met 29 inzendingen. Daarna volgen Beste Media-innovatie (15), Media-exploitant van het jaar (11), Media-adverteerder van het jaar (10), Mediabureau van het Jaar (8) en de Hans du Chatinier-prijs (8).
Voor de genoemde categorieën bepalen 8 specialistenjury’s de nominaties en winnaars. Het YIM Mediatalent van het jaar wordt gekozen via een workshop door een jury. De genomineerden voor de Carl Lipp-prijs worden bepaald door een online enquête (uitgevoerd door Intomart GfK). In dit onderzoek lopen ook de media-exploitanten mee die een case hebben ingestuurd.
Op 17 april worden de nominaties bekendgemaakt en begint de kaartverkoop. Op woensdag 28 mei 2014 is de uitreiking in DeLaMar in Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!