Ramp als merk?

Een fles brandewijn noemen naar het plaatsje dat in het epicenter van een aardbeving lag: is dat wel een goed idee?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nadat het stadje Pisco in Peru op 15 augustus getroffen was door een aardbeving met een kracht van 7,9 op de Schaal van Richter werd er door verschillende internationale instellingen, bedrijven en landen hulp aangeboden. Op zoek naar een passend tegengebaar, besloot de Peruaanse regering een aparte versie van de te laten bottelen. Dat zou immers een impuls geven aan de industrie uit de regio en een toepasselijk bedankje zijn, zo meende ook de die met het idee kwamen.

Dus niet. Vrijwel direct nadat de Peruaanse minister van productie Rafael Rey verscheen met een fles Pisco 7,9 kwam er een los. Hoe kun je nu een label maken dat refereert aan een aardbeving die 540 slachtoffers heeft gemaakt? De duizend flessen die door de regering besteld waren, gaan waarschijnlijk weer retour naar de bottelarij. Hoewel er misschien toch nog een positieve wending aan gegeven kan worden door de opbrengst ten goede te laten komen aan de wederopbouw.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie