Aan de pitch deden naast Publicis ook J. Walter Thompson Amsterdam (voorheen JWT), KesselsKramer en Roorda mee, de overige bureaus die eind vorig jaar de aanbesteding voor de Grote Campagnes van de Rijksoverheid wonnen.
De Grote Campagnes van de Rijksoverheid hebben een mediabudget hoger dan 500 duizend euro met mogelijke inzet van commercials. Hieronder vallen campagnes als VanAnaar Beter, Verkeer en Veiligheid, een aantal van de campagnes van de Belastingdienst, NL Alert, Nix onder de 18, Geweld in huiselijke kring en de Orgaandonatiecampagne.
Eerder won Publicis NL Alert en Orgaandonatie. Roorda heeft tot nu toe ook vier minicompetities voor de Grote Campagnes gewonnen: Nix18, Verkeer en Veiligheid, Weet Hoe Het Zit (van het ministerie van SZW, gericht op uitkeringsgerechtigden) en VanAnaar Beter.
J. Walter Thompson Amsterdam won tot nu toe de minicompetitie Democratie.