Premium

'Prijzen winnen met creatief werk is geen wetenschap'

5 vragen aan Jeroen van der Meer (Creative Director Mediamonks)

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Nederlandse MediaMonks wist met haar opdrachtgevers dit jaar maar liefst 23 awards op te halen. MobileMarketing.nl vroeg aan creative director Jeroen van der Meer oa wat je moet doen om Gouden Leeuwen te winnen. 

MediaMonks heeft als als digital producer dit jaar 23 awards op Cannes gewonnen. Zijn jullie al Award-moe? 

Van der Meer: &;Award-moe ben je nooit want het gaat elk jaar om andere projecten. Bovendien zijn het de creatieve bureaus met wie wij werken die de projecten insturen en de algemene credits krijgen. Dat die samenwerking elke keer zo goed uitpakt werkt alleen maar motiverend.&;

 

Wat zijn volgens jou de belangrijkste &;ingredients&; om een gouden leeuw te winnen?

Van der Meer: &;Prijzen winnen met creatief werk is geen wetenschap, daarvoor zijn er te veel factoren die je niet onder controle hebt. Onze rol is om te zorgen voor een (technisch) perfecte uitvoering van een origineel idee. Het dan is het hopen dat je aan de goede kant van de trends zit en daarna je verhaal pakkend genoeg is om anderen te inspireren.&;

 

MediaMonks pakt samen met Massive Music de laatste jaren goed uit tijdens het reclamefestival. Hoe belangrijk is het voor jullie om elk jaar in Cannes te zijn?

Van der Meer: &;Ontzettend belangrijk, aangezien we hier onze klanten zien vanuit de hele wereld, en het is vooral ook erg leuk! Het is een van de weinige momenten in het jaar waar we elkaar tegenkomen zonder deadlines, meetings of presentaties. Het feest is bedoeld om het werk van het afgelopen jaar te vieren met iedereen waarmee we gewerkt hebben. Daarnaast is het voor ons team natuurlijk ook heel speciaal zo’n groot en populair feest te geven als 2 Nederlandse produtiebureaus naast de giganten als Google en Microsoft.&;

 

Was er op Cannes een tendens te zien op gebied van mobile? 

Van der Meer: &;Vorig jaar zag je vooral goede doelen- cases voorbij komen, waar menig jurlylid al snel een zwak voor heeft. Dit jaar hebben hebben ook veel merken geprobeerd om, op hun eigen manier, toegevoegde waarde te creeren. Mobiel wordt daarbij steeds meer gezien als een platform op zich in plaats van simpelweg het kleinste scherm in de mix&;

 

Wat vond jij de mooiste mobile case van Cannes Lions 2014?

Van der Meer: &;De skateboard app van Nike. Daar heb je als (skatende) consument echt wat aan. De app voorziet je van alle content en informatie die je nodig hebt om een betere skateboarder te worden en helpt je verder te komen door middel van verschillende challenges die aansluiten op je niveau.&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie