Met lede ogen zag de bureauwereld de laatste jaren aan hoe het in aanvang al niet zo leuke ‘Plus geeft meer, veel meer’, verder en verder werd uitgemolken. Toen het concept de maturiteitsfase al veruit voorbij was, werd nog een keer gekozen voor hetzelfde, maar dan met een nieuwe cast. ‘Wat doet Plus zichzelf aan?’, vroegen mensen uit de bureauhoek zich vertwijfeld af.
In juli maakte Plus bekend het verantwoordelijke bureau (Doom & Dickson) te verlaten. Woensdag werd bekend dat J. Walter Thompson Amsterdam het stokje overneemt. Een kans van jewelste, maar nu moet het ook wel goed gaan. Wat voor concept past nu het beste bij een supermarkt als Plus?
Belangrijke referentiepunten zijn Albert Heijn en Jumbo. De eerste stopte na jaren met het grappige typetje van de supermarktmanager en is op dit moment zoekende naar een nieuwe positionering. In de tussentijd zien we bij Albert Heijn onder meer commercials die inspelen op het gevoel. Jumbo zette in 2013 het grappige gezin neer (met Frank Lammers als de imperfecte pater familias), dat moet dienen als vehikel om alle superboodschappen over te brengen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!