Per 16 juli 2016 is de app van Pokémon GO officieel geïntroduceerd in de Nederlandse app stores. Voor de introductie hiervan was het al mogelijk om deze app buiten de officieel appstores te downloaden in Nederland. GfK DAM nam het gebruik van Pokémon GO per begin juli mee in de meting.
In de maand juli bereikte de Pokémon GO app in totaal meer dan 2 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het bereik in 13+ was 14,8 procent. Dat is 2.105.000 in absoluut bereik.
Vooral onder jongeren is het bereik van de app hoog: bijna één derde van de 13 tot 19 jarigen speelden Pokémon GO. Onder 19- tot 34-jarigen werd bijna een kwart bereikt.
Top 50 commerciële merken
In de top 50 van commerciële merken is Booking.com sterk gestegen. In juli bereikte Booking.com meer dan 3 miljoen mensen via de website en/of de app.
In de top 10 stijgen NU.nl en Gmail een plaatsje.
Op de smartphone heeft WhatsApp het grootste bereik en heeft Google nu Facebook ingehaald in bereik.
Alle cijfers en lijsten staan hier.
Bron: Online Bereikcijfers GfK DAM