De verpakkingen die zijn afgebeeld boven dit artikel, behoren binnenkort tot de categorie 'collector's items'. Plus Supermarkt neemt de verpakkingen van deze producten onder handen omdat de keten er alles aan zegt te willen doen om goed eten voor iedereen bereikbaar te maken en iedereen te helpen om goede keuzes te maken. Plus: 'Daarom plaatsen wij geen kindermarketingelementen zoals vrolijke figuurtjes en kinderlijke letters meer op de verpakkingen van ongezonde Plus Huismerkproducten.'
Plus noemt het feit dat één op de zeven Nederlandse kinderen onder de dertien jaar overgewicht heeft 'schokkend'. De promotie van ongezonde voedingsmiddelen is daar volgens de supermarktketen een belangrijke oorzaak van.
Naast het aanpassen van de verpakking van ongezonde huismerkproducten, zegt Plus gezonde producten op verschillende manieren aantrekkelijk te willen maken voor kinderen. Bovendien is het van plan om leveranciers aan te moedigen om de verpakkingen van hun producten aan te passen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!