Premium

Plus Retail weg bij Doom & Dickson

Het vertrek van de belangrijkste overgebleven klant maakt de toekomst van het bureau onzeker.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Over het vertrek van Plus zegt managing director Paul Kroef van Doom & Dickson: ‘Er is een nieuwe strategie geformuleerd voor 2016 en Plus wil hiermee een frisse start met een nieuw bureau maken.’

Het vertrek van Plus, dat 3,5 jaar geleden werd bij Doom & Dickson, is een grote klap voor het bureau, dat sinds het vertrek van mede-oprichter Serge Steijn in 2010 – tien jaar na de oprichting – langzaam maar zeker in een neerwaartse spiraal was geraakt.

De  tussen de beide Omnicom-bureaus Doom & Dickson in Amsterdam en ARA in Rotterdam zijn opgeschort, zo bevestigt Kroef: ‘We bekijken nu hoe we verder gaan.’

Het idee was dat beide bureaus structureel zouden gaan samenwerken, met behoud van hun vestigingsplaatsen, culturen en karakters. Kroef, sinds 2011algemeen directeur van ARA, ging het fusiebureau leiden en Frieda Ulsamer de Waard, sinds 2001 partner van Doom & Dickson, verliet het bureau dat zij sinds had geleid. Zij is nu bij KOKOKORO Amsterdam.

Wat de nieuwe strategie wordt voor en met Doom & Dickson, kan Kroef nog niet zeggen. De belangrijkste overgebleven klanten van het bureau zijn Vrumona (Holy Soda en Crystal Clear) en de Rijksoverheid (Middelgrote en Kleine Campagnes).

Doom & Dickson werd in 2001 door , en Arjan van Woensel.

Dit is de meest recente commercial van Doom & Dickson voor Plus Supermarkten:



Jennita den Boer, adviseur Corporate Communicatie bij Plus Retail licht toe: &;We gaan de komende periode gebruiken om ons te oriënteren, zodat we in 2016 kunnen starten met een nieuw bureau.&; Aan de relatie met mediabureau Initiative verandert niets. &;Dat contract is vorig jaar juist weer verlengd.&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie