Dat blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB). De bestedingen bestaan uit spotreclame (42,4 miljoen) en non-spot bestedingen (2,8 miljoen). De omzet over de eerste drie kwartalen van dit jaar ligt 0,4 procent hoger dan van vorig jaar.
Het aantal merken waarvoor radioreclame wordt ingezet, is fors gestegen naar 1.040 (vergelijking met 2015: 953). De top 3 branches en adverteerders blijven ongewijzigd: respectievelijk retail, transport en financiële dienstverlening. Renault is de grootste radioadverteerder in het derde kwartaal en Kruidvat en Lidl volgen op 2 en 3. (Bron: Nielsen).
De non-spot omzet groeit voor het derde kwartaal op rij. Gemiddeld is hier - over de eerste drie kwartalen van 2016 - een groei te zien van ruim 6% ten opzichte van 2015. Branded content wordt volgens RAB steeds vaker ingezet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!