Om de aandacht te vestigen op het gevaar van de SOA Chlamydia worden nietsvermoedende Noren sinds kort besprongen en bespoten door een reuzenpenis. De pr-piemel, die gouden glitter in het rond sproeit, is een ideetje van het reclamebureau Involve! Advertising dat in opdracht werkt voor een Noors voorlichtingsbureau voor seksuele gezondheid.
Lengte
Reden voor de opvallende campagne is dat Noren, significant minder vaak veilig vrijen dan hun Scandinavische buren. Jaarlijks raken 23.000 Noren geïnfecteerd met Chlamydia. De man in de penis, werd uit honderden sollicitanten gekozen vanwege een opvallende eigenschap: zijn lengte. De 1.93 metende Philip van Eck past precies in het pr-penispak. Zelf ziet hij wel de lol van zijn baantje in. Tegen de Noorse krant Tønsberg Blad meldde hij: ‘als ik anderen kan helpen door voor lul te lopen, dan doe ik dat graag.’
Banaal en idioot
Niet iedereen kon lachen om de rondlopende piemel. Vooral Noren van boven de 30 vonden de campagne banaal en idioot, aldus Pernille Berg van Involve! Advertising. Volgens Philip van Eck was het rondlopen niet geheel zonder risico. ‘Veel mensen wilden een selfie maken en de penis aanraken. Ik werd soms bijna aangerand.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!