Nieuw logo: IHOP lacht nu

De Amerikaanse pannenkoeken- en wafelketen heeft voor het eerst sinds 20 jaar een nieuw logo.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Veel mensen zagen in het oude logo een fronsend gezichtje en dat kan natuurlijk eigenlijk niet bij een fastfoodketen dat zich voluit The International House of Pancakes noemt (maar ook hamburgers enzo verkoopt).

IHOP lijkt geluisterd te hebben: het nieuwe logo bevat een smiley.

Het nieuwe logo is simpeler en meer in balans. Omdat het als het ;in een doos zit&;, oogt het lichter en moderner.

Kirk Thompson, head of marketing van IHOP, noemt het oude logo de &;corporate signature&;.

Het oude logo

Het nieuwe logo

Bedoeling was om wel vast te houden aan de roots, door de kenmerkende blauwe en rode kleur in het logo te houden.

Twee jaar geleden voerde IHOP al een verandering door in het menu, wat leidde tot een betere omzet in 2013 en 2014.

De keten is ook bezig met een nieuw winkeldesign, het interieur zal moderner worden.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie