Hiermee breidt Nielsen, wereldspeler op het gebied van marketinginformatie en onderzoek, haar positie in Oost-Europa verder uit met Tsjechië en Bulgarije.
In Europa is Nielsen actief op het gebied van kijkonderzoek voor televisie, het meten van digitale media en in het bijzonder het meten van advertentiebereik en –effect. Ze heeft daarmee een leidende positie binnen de media-industrie in belangrijke markten als België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland, Ierland, Noorwegen en Turkije.
Nielsen en Mediaresearch zullen de huidige oplossingen die Mediaresearch gebruikt voor het meten van media, blijven gebruiken om de continuïteit van de geleverde services aan televisiestations te garanderen. Tegelijkertijd krijgen klanten ook toegang tot de wereldwijd gebruikte producten en diensten van Nielsen. Mediaresearch biedt op het moment de volgende diensten: elektronisch bereiksonderzoek televisie (TV meters), monitoring internetverkeer, socio-demografische gegevens internetpopulatie (NetMonitor) en registratie mediabestedingen (Admosphere).
De overname biedt klanten van zowel Nielsen als Mediaresearch nieuwe, unieke mogelijkheden om inzicht te krijgen in hoe mensen media consumeren en welke producten ze kopen, waarmee ze klanten helpen om hun producten en diensten effectiever te vermarkten.
Over Nielsen
Nielsen Holdings N.V. (NYSE: NLSN) is een wereldspeler op het gebied van marketinginformatie en onderzoek met een leidende positie op het gebied van marketing- en consumenteninformatie, media- en bereiksonderzoek, online intelligence en mobile measurement. Nielsen is actief in ongeveer honderd landen en heeft hoofdkantoren in New York in de Verenigde Staten en Diemen in Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!