Het mag dan wel zo zijn dat de MTV-serie The Jersey Shore het door Bruce Springsteen zorgvuldig opgepoetste imago van New Jersey in een paar jaar tijd weer aan gruzelementen heeft geslagen, maar moet je dan nog zout in de wond strooien?
Tegen de New Jerseyians zeggen dat het niet erg is als zij de oksel van Amerika worden genoemd? Zijn ze net zo zweterig en geurend als dat onderdeel van het lichaam?
‘Lief New Jersey’, staat op het Dove-billboard (dat nog nergens in de staat is te vinden, de planning is dat-ie pas in juli te zien zal zijn) te lezen, ‘als mensen je “de oksel van Amerika” nemen, zie dat als een compliment. Groeten, Dove.’
Niets negatiefs
Merkeigenaar Unilever zweert dat er niets negatiefs mee bedoelen.
In tegendeel, de oksel is juist helemaal niet vies. En Dove staat juist voor verzorging van de oksel, verdedigde marketingdirecteur Matthew McCarthy zijn merk en de campagne in The New York Times.
Het Noord-Amerikaanse hoofdkantoor van Unilever ook nog eens gevestigd in Englewood Cliffs in New Jersey.
De creative director van Ogilvy & Mather, verantwoordelijk voor de campagne zegt dat ‘deodorantmarketing’ meestal het woord oksel vermijdt en dat met deze campagne de negatieve klank van dat woord (‘vies’) moet verdwijnen.
De okselcampagne is in januari begonnen met een tv-commercial, er zijn ook printuitingen billboards.
Het algemene sentiment in de okselstaat lijkt echter niet zo positief. Mensen zijn pissig en Verschillende reageerders op New Jersey-nieuwssite NJ.com zeggen dat ze zullen de Dove-producten zullen boycotten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!