Uit nieuwe cijfers van onderzoeksbureau Informa blijkt dat de omzet uit mobiel adverteren komende jaren zal vertienvoudigen naar € 18.2 miljard in 2015. Het grootste deel van de groei is te danken aan de groeimarkten China en India.
Het onderzoek geeft aan dat sterk opkomende economieën India en China in 2015 goed zijn 30,9 procent van de totale mobile advertising omzetten. De regio Japan en Zuid Korea nemen in 2015 21,7 % van de taart (2010 was dat nog 43,6 %). Noord Amerika neemt een hap van 18% uit de totale Mobile Advertising markt in 2015. Latijns Amerika heeft 6,4 % en West Europa heeft een bescheiden 8,6 % aandeel in de totale markt.
Shailendra Pandey (Informa): “The mobile advertising industry has now moved beyond the trial and experimental phase and many advertisers and brands are now spending significant sums on running mobile campaigns each month,”
De verwachtingen op gebied van Mobile Marketing in 2015 komen met 18,2 miljard euro ($24,1 miljard) aardig overeen met eerdere groei verwachtingen van eMarketer en Borell Associations.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!