Premium

Marion Debruyne: ‘Ik heb een hekel aan excuses, geklaag en gemekker’

Geef je me favoriete merk en ik vertel je wie je bent. Het merkportret.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze week het merkportret van Marion Debruyne, professor aan Vlerick Business School en auteur van Customer Innovation, genomineerd voor Marketing Book of the Year 2015.

Met welk merk sta je iedere ochtend op?

Mijn man maakt voor mij iedere ochtend een Nespresso-cappuccino.

Zonder welk merk kun je de deur niet uit?

Essentieel om mij compleet te voelen voor ik de deur uit ga: Aveda volumizer in mijn haar, Benefit mascara op mijn wimpers, de Piaget-ring die ik van mijn man kreeg aan mijn hand, en mijn iPhone binnen handbereik.

In welk merk kunnen ze je uittekenen?

In een paar Prada-pumps.

Welk merk brengt je van A naar B?

Ik ben verknocht aan mijn Audi A7, ik beweer bij hoog en laag dat het navigatiesysteem van Audi superieur is aan alle anderen

Met welk merk ga je iedere avond naar bed?

Het laatste wat ik elke avond doe is mijn iPhone inpluggen en de wekker zetten.

Welk merk heeft je leven gered?

Mijn leven gered is veel gezegd, maar ik ben een immens gewoontedier. Toen ik in de Verenigde Staten woonde, was mijn dagelijkse portie La Vache Qui Rit-smeerkaas een houvast en herinnering aan thuis. Het was telkens een hele zoektocht om een supermarkt te vinden die de ronde doosjes in het schap had staan, en ik kocht ze dan ook in bulk.

Wat is voor jou op dit moment het inspirerendste merk?

Op dit moment is het fascinerend hoe community-based merken betekenis krijgen en gedragen worden door de community. Het verandert fundamenteel de betekenis van een merk.

Daarnaast ben ik  ook geïnspireerd door hoe dagdagelijkse merken die een massamarkt aanspreken relevant blijven. Ik denk aan Lego, Nutella, Hema, Target...

Met welk merk wil je niet gezien worden?

Ik kan mezelf simpelweg niet inbeelden met een Ferrari of Lamborghini, ik zou me alleen maar opgelaten voelen en het aantal snelheidsboetes dat ik verzamel is sowieso al groot genoeg.

Welk merk is jouw guilty pleasure?

Ik vind het stiekem net leuk aan Lego te bouwen als mijn kinderen, misschien vind ik het zelfs nog leuker dan zij het vinden.

Huffington Post is mijn guilty media pleasure.

Welk merk is jouw geheime wapen?

Mijn Mophie zorgt er voor dat ik altijd connected ben, ook al begint mijn dag om 05.00 uur en ben ik pas om middernacht thuis.

Welk merk had nooit mogen bestaan?

Personality brands die gebaseerd zijn op geen enkel talent, behalve het talent jezelf in de kijker te werken. Ik denk aan Kim Kardashian en soortgelijken.

Van welk merk kun je alleen maar dromen?

Had ik het geld, ik ging enkel nog in Prada gekleed.

Van welk merk zou je graag de rebranding doen?

Het merk ‘wiskunde’. Het doet me altijd pijn als ik meisjes met enige dedain hoor beweren dat ze wiskunde maar niks vinden en er ook helemaal niet goed in zijn. Toen ik 25 jaar geleden aan ingenieursstudies begon, was ik als meisje sterk in de minderheid en dat is nog steeds niet veel verbeterd.

Welk verdwenen merk mag in de reprise?

Kickers kinderschoenen, pure nostalgie naar mijn kindertijd.

Wat is je favoriete slogan?

Just do it. Ik heb een hekel aan excuses, geklaag en gemekker. Mensen mogen gerust even stoom afblazen als er wat tegen zit, dat heb ik zelf ook wel af en toe nodig, maar dan moet je wel weer vooruit met de geit. Nothing will work if you don&;t, dat zit er bij mij stevig ingebakken.

Als jij een merk zou zijn, hoe zou je dat omschrijven?

Optimistisch, trouw en een tikkeltje eigenwijs.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie