Phoekus is een zogeheten boutique digital strategy agency uit New York. Het bureau werd opgericht door Mike Brady (foto), die met de overname van plaats verwisselt. Hij gaat aan de slag als managing director van Mangrove. Brady is inmiddels verhuisd naar Rotterdam en zal voornamelijk van hier uit opereren.
Met de overname van Phoekus voegt het 19-jarige Mangrove naar eigen zeggen 'een strategische laag toe aan de activiteiten', die tot nu toe voornamelijk waren gericht op user experience, visual design en ontwikkelen van complexe trajecten. Oprichters en partners Robert Leefmans, Roel Schiefelbusch en Oscar van Veen zien dit als de volgende stap in het streven van het 35 medewerkers tellende internetbureau: een internationale speler te maken op hoog strategisch niveau.
Een eerste stap in die richting werd vorig jaar gezet, toen met investeerder Keadyn (dat vorig jaar een minderheidsbelang in Mangrove heeft genomen) mobile marketing bureau Notificare werd opgezet. Deze aanvulling onder leiding van Leefmans zou een sterke boost aan de activiteiten hebben gegeven.
Oscar van der Veen: 'Mangrove is sinds haar bestaan altijd meegegaan met ontwikkelingen en heeft haar klanten in meegenomen. Ons doel is altijd voorop te lopen en met deze expertise de klanten beter te maken. Toen wij Mike voor het eerst ontmoeten, was er meteen een klik. Wij waren en zijn nog steeds onder de indruk van de sterke strategische expertise van zijn bureau en hun bewezen customer experience aanpak.'
'Het idee is simpel: als je doet wat je belooft door campagnes, websites en sales dusdanig in te richtendat ze naadloos samenwerken, dan levert dit grote voordelen op. Belangrijk is gedurende dit jarect de klant op aangename manier te blijven verrassen. Digital speelt hierin een grote rol, goed en helder (ux) design is zeer belangrijk. Toen ik juist op dit gebied wilde uitbreiden, ontmoette ik het team van Mangrove. Al vrij snel bleek hoe complementair we zijn en dat onze samenwerking alleen maar tot voordelen kan leiden,' vervolgt Brady.
De eerste gezamenlijke projecten zijn een feit, waarin de vernieuwde strategische propositie op klanten is doorgevoerd.