Van Schendel richtte drie jaar geleden Mister SAM op samen met Saskia Troccoli. Het bureau is gespecialiseerd in formats en dealmaking in muziek en bekend van concepten als Music State (KPN) en partnerships met onder meer Smirnoff, New York Pizza, Anderzorg en Uber. Zie dit interview van vorig jaar
Waarom is Mister Sam een toegevoegde waarde voor GroupM?
‘Muziek is van oudsher een waardevol contentdomein voor merken vanwege de emotionele betrokkenheid. Tegelijkertijd is het een complexe industrie met veel verschillende stakeholders. De benodigde specialistische kennis van deze markt is uniek en daardoor van toegevoegde waarde voor de adverteerders van GroupM.
Bovendien brengt deze nieuwe stap veel Internationale kansen met zich mee. Denk bijvoorbeeld aan de dance-industrie. Die gaat vanuit Nederland de hele wereld over, waar veel formats omheen te bedenken en te produceren zijn die zowel voor onze Nederlandse- als Internationale merken interessant zijn.'
Hoe wordt Mister Sam in GroupM geïntegreerd?
‘GroupM Nederland voegt Mister Sam toe aan de centrale entertainmentspecialisten van de groep die nauw samenwerken met de gespecialiseerde content afdelingen van de GroupM bureaus: MediaCom Beyond Advertising, MEC Wavemaker, BrandNewTelly/Mindshare en We Are Blossom.’
Hoe is het voor jouzelf om als ondernemer in loondienst te komen?
'Dat is natuurlijk wel even wennen. We hebben tijdens de opbouw van Mister Sam een fantastische tijd gehad, voor mooie merken gewerkt met een sterk team en fijne aandeelhouders, maar het is heel lastig om schaal te creëren. Dat kan veel sneller en beter dankzij deze stap. Er zit bij GroupM en alle bureaus ontzettend veel kennis, expertise en intrapreneurship, zowel in Nederland als daarbuiten. Dat wil ik graag uitbreiden met mijn expertise en samen mooie cases en formats opzetten.'