Logo’s plakken op dance events is armoe troef

Stel, je biedt de échte dance liefhebbers iets wat alleen jij als merk kunt bieden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is alweer 15 jaar geleden dat voor het eerst een Cool hunt special maakte voor Tijdschrift voor Marketing: . Binnen een jaar kwam er een vervolg: . Het was duidelijk een onderwerp dat in de belangstelling stond. En terecht, want ondanks het feit dat we behoorlijk wat respectable merken ‘tegen de schenen schopten’ reikten we inspirerende voorbeelden aan.

Toen al wezen we op de onbenutte potentie van Hardstyle. Afgelopen augustus vond de 20e editie van Dance Valley plaats waar Hardstyle een eigen vallei had met DJ sets die zijn geëvolueerd tot entertainment van formaat. De schare fans is zeer trouw en heeft zich flink uitgebreid. Ook aan de social media ervaring was goed gesleuteld.


Armoe
De toon was gezet na onze publicaties. De boodschap dat ‘logo plakken’ in 2005 al volstrekt armoe troef en ontoereikend was, was overduidelijk tussen de oren blijven hangen. Opmerkelijk is de constatering dat menig marketeer/brandmanager zelf nooit op een event lijkt te zijn geweest, of de activatie op impact lijkt te hebben geverifieerd. Een bakker eet ook zijn eigen brood. Ga erheen en neem waar of het publiek net zo uit zijn/haar dak gaat als jij, of ten minste zoals jij (of je bureau) dat vooraf had ingeschat. Zo niet, dan heb je een probleem want de standaard bij Dance Events is sinds 2005 alleen maar gestegen. Zorg voor een onvergetelijke ervaring, involveer en creëer zo merkfans.

Grappige branding versus intense beleving
Nederland wordt door velen gezien als bakermat van de dance industrie. In oktober staat (Amsterdam Dance Event) op de agenda, het grootste clubfestival ter wereld. Bij uitstek een kans je te begeven onder de doelgroep. Bijvoorbeeld door je als merk actief te begeven tussen de talloze bezoekers, die ervan dromen later ook onderdeel te zijn van de wereldtop.

Zulke bezoekers zijn dagelijks in de weer op zolder hun eigen mix in elkaar te knutselen. Maar het kan intenser. Jezelf als merk onderdeel maken van de ADE-cultuur is grappig. Maar, stel je biedt de échte liefhebbers van elektronische muziek (EDM) iets wat alleen jij als merk hen kunt bieden. Dat zou pas onvergetelijk zijn en daarmee een ervaring die gedeeld gaat worden. En ziedaar het verschil tussen kwaliteit versus kwantiteit.

DJ Contest
Voor Pepsi is muziek, met name EDM, altijd een focuspunt geweest. Op global niveau met onder meer Calvin Harris en met Eva Simons op lokaal niveau. Nu nadrukkelijk ook het ontwikkelen van jong DJ talent in Nederland. Oftewel, men is niet lukraak aanwezig op een event maar systematisch doordacht en strategisch consistent.

Pioneer DJ Gear workshops

De Pepsi DJ Clash is een wedstrijd voor upcoming talent met 300 deelnemers. Onlangs waren er 2 producer clinics met Lucien Foort. Er zijn nog 24 DJ&;s (of duo&;s) over. Die krijgen een track om te remixen. De vier beste draaien in de finale in de Melkweg tijdens ADE. Sowieso heeft toptalent de kans gehad zich te profileren tijdens Dancetour 2014.

De DJ’s doen er goed aan hun eigen fanbase te activeren, de social activity telt (33,3%) mee bij de beoordeling. Social is immers bij de DJ scene niet meer weg te denken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie