Uit onderzoek door Kplus en Yellow Walnut onder 235 ondernemers blijkt dat LinkedIn het meest gebruikte sociale medium is. 94% van de respondenten gaf aan dit social netwerk te gebruiken, daarna volgen Facebook (70%) en Twitter (60%). Google Plus wordt slechts door 15% van de ondernemers gebruikt.
Uit het onderzoek blijkt verder dat ondernemers voor zoeken naar kennis (29,4%) of het vergroten van hun netwerker(23,4%). Van de kenniszoekende ondernemers is 90% op LinkedIn te vinden, bij de netwerkers zelfs 100%. De ondernemers gebruiken LinkedIn vooral om te netwerken, om op de hoogte te blijven van nieuws en interessante thema’s en om specifieke bedrijven of personen te volgen. Daarnaast gebruiken ze LinkedIn als leadgenerator voor hun eigen onderneming. Facebook wordt door 70% van de ondernemers gebruikt. Wel met verschillende doeleinden. Belangrijkste redenen om Facebook te gebruiken zijn het actief reageren op andermans items, interessante items delen met eigen volgers en om zelfgemaakte content te creëren, publiceren en distribueren. Van de ondernemers is 60% actief op Twitter, met name om nieuws, bedrijven en personen te volgen en om items te delen met volgers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!