Lava European Design Agency of the Year

Het 20-jarige Lava is vanavond als eerste Nederlandse designbureau uitgeroepen tot European Design Agency of the Year, de belangrijkste Europese prijs voor ontwerpbureaus.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De prijs werd uitgereikt tijdens de vierde editie van de , die in 2007 werden opgericht om excellentie in communicatiedesign te belonen en om de creatieve gemeenschap in Europa en daarbuiten te inspireren. Lava is het eerste Nederlandse bureau dat de prijs wint en ontvangt hem in het jaar van haar 20ste verjaardag.
Naast de Agency of the Year Award won Lava twee individuele prijzen: een gold award voor cultureel centrum De Balie in Amsterdam, een tweede gold award ging naar de Iraanse ontwerper Reza Abedini, waarmee Lava samenwerkt onder de naam OrientationLab, voor een kalender voor drukkerij Spinhex.

Verder won Paul Postma de gouden award én een zilveren award voor respectievelijk de kinderpostzegelfilm ‘Er zijn meer dan 11 triljoen dingen te leren’ en de Alex commercial ‘The Big Bank Theory’, beiden in de categorie Motion Design. Momkai sleepte drie prijzen in de wacht. Eenmaal zilver voor de site van Dawn, eenmaal zilver voor Net en goud voor de eigen site Momkai.com.
Fabrique won met het ‘Haags Wonen jaarverslag 2008’ voor woningcorporatie Haag Wonen en de samen met Max Kisman ontworpen website CityOneMinutes twee Golden European Design Awards.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie