Managing partner Joris van Amerom weet het zeker: ‘De toekomst van de reclame ligt in de integratie van creativiteit en wetenschap.’ Daarom gaat LaMarque, dat hij sinds 2011 leidt samen met Olaf Hakenkruger, na 24 jaar verder als #home-header-2">Open Now.
Het bureau voelt zich thuis in de dynamiek van deze tijd en de naamsverandering past bij de veranderingen die het bureau de afgelopen jaren heeft ondergaan, zo meldt het bureau in een persbericht. De integratie van creativiteit en wetenschap leidt tot een beter en goed onderbouwd resultaat, is de overtuiging.
Open Now heeft Rick van Baaren, hoogleraar Gedragsbeïnvloeding & Maatschappij van de Radboud Universiteit Nijmegen, aangesteld als science director. Ook gaat Open Now een stap verder bij het onderzoeken van de effectiviteit van creatief werk: voor, na én tijdens de ontwikkeling, zo stelt het bureau. Hiervoor wordt samengewerkt met verschillende partners, waaronder het uit LaMarque voortgekomen Neurensics, een in fMRI gespecialiseerd neuromarketingonderzoeksbureau.
In een interview met Adformatie pleit Van Amerom voor de oprichting van een branchevereniging voor bedrijven die bezig zijn met beïnvloeding van consumenten. Hij denkt dat er ‘enorme’ ethische discussies komen. ‘Ik verwacht dat de hele marketingwereld onder vuur komt te liggen. Niet alleen neuroscience, maar het hele beïnvloedingstraject. Ik denk echt dat het gaat ontploffen. De marketingwereld en bureaus moeten zich serieus gaan wapenen tegen de kritiek dat mensen aantoonbaar beïnvloed worden voor commerciële doeleinden.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!