Jumbo nieuwe nummer 1 in de Merken Top 40

De retailer wisselt stuivertje met Albert Heijn.

De Zaanse retailer zakt deze week naar nummer 2. Jumbo stijgt naar plek 1 omdat de retailer in vergelijking met vorige week iets hoger scoort op zowel de bestedingen als op social.

De reactie van Jumbo: &;Iedere prijs of nominatie die Jumbo ontvangt is een compliment voor onze medewerkers en een bevestiging dat onze formule wordt gewaardeerd.&; Aldus de woordvoerder.  

De top 3 wordt besloten met nog een retailer: Lidl.

Binnen de top 10 doen ook Rabobank, Ikea en Heineken het goed, zij hebben alle drie een positiewinst van minimaal 5 plekken.

T-Mobile hoogste nieuwe
De hoogste nieuwe binnenkomer deze week is T-Mobile, zij komen binnen op plaats 11. Andere nieuwe binnenkomers zijn Fox en Efteling, zij komen binnen op respectievelijk plaats 19 en 25.

Merken die deze week een aantal plaatsen zakken zijn onder andere KPN, Volvo, Coca Cola en Gamma.

 

 

wordt vanaf nu wekelijks samengesteld op basis van drie bronnen, te weten marktonderzoek, mediabestedingen en social media buzz.

DVJ Insights, Nielsen en Buzzcapture, de datapartners van de Merken Top 40, leveren de data uit deze bronnen. 

De Merken Top 40 is ontstaan vanuit het idee dat &;ondanks dat er al veel rankings zijn op het gebied van merken, er nog geen wekelijkse chart voor merken bestaat. Dit terwijl er veel dynamiek is in de markt, onstaan door de steeds verdergaande digitalisering en social media&;, aldus de bedenkers van de lijst.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
peteradera
Ik ben erg onder de indruk van uw artikel, bedankt voor het delen van het goede artikel.<a href="https://www.gomovies123.to">gomovies</a>
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie