Jongeren: duurzaamheid merk belangrijk

56 procent van de jongeren vindt het belangrijk om meer groene en eerlijke producten te kopen, maar ze weten niet waar ze op moeten letten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit recent onderzoek door onder jongeren tussen de 18 en 25 jaar (n=400). De helft van de jongeren weet niet goed waar zij op kunnen letten bij hun aankopen. Bovendien lopen de opvattingen over wat duurzaamheid inhoudt uiteen.

Jongeren hebben verschillende associaties bij duurzame merken. Puntsgewijs:

45 procent denkt aan merken die op een milieuvriendelijke en eerlijke wijze gemaakt worden

30 procent denkt aan merken die producten verkoopt die langer mee gaan

16 procent denkt aan merken die financieel gezond zijn tijdens de economische crisis

Niels Oskam, oprichter van Rank a Brand, concludeert naar aanleiding van het onderzoek: ‘Het thema duurzaamheid is voor laag- en hoogopgeleide jongeren even belangrijk. Dit in tegenstelling tot oudere consumenten.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie