Aanleiding is het feit dat ‘de oplevering van STIR 2.0 op korte termijn niet mogelijk is, gezien de hoge eisen die aan het model werden gesteld’.
Adformatie berichtte in februari al dat er irritatie over vertraging van de nieuwe JIC STIR was.
ComScore en Intomart GfK zijn van plan zelfstandig producten te ontwikkelen op het gebied internetbereiksonderzoek.
Het persbericht: ‘Het alternatief van comScore lijkt in grote lijnen op het onderzoek dat nu in de Britse markt gebruikt wordt. ComScore zal dit onderzoek doorontwikkelen voor de Nederlandse markt. In dit onderzoek wordt naast webbrowsing ook het bereik van online video en campagnes gemeten.
Mobiel internet volgt kort na de lancering in september. Tot die tijd rapporteert comScore op basis van zijn huidige methodiek in Nederland.’
De JIC-partners gaan in overleg of, en zo ja in welk samenwerkingsverband, zij in de toekomst verder gaan werken aan de ontwikkeling van digitaal bereiksonderzoek .
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!