Zaterdag begon de televisiecampagne 'Blokker, fijn dat we er zijn'. De acht commercials zijn de eerste landelijke reclame-uitingen van Blokker sinds 2012.
Ze maken deel uit van een grote vernieuwingsoperatie waarmee Blokker zich manifesteert als 'toonaangevende omnichannel huishoudspecialist' en waarbij Jack de Graaff, voormalig ceo van Publicis Groep Nederland, sinds begin dit jaar als consultant betrokken is. Blokker Holding schakelde De Graaff in om de merken binnen de holding sterker te maken. Tot de Blokker Holding behoren onder meer de retailformules Intertoys, Big Bazar, Bart Smit en Xenos.
De Graaff: 'Voor de Blokker-campagne heb ik een dedicated gelegenheidsteam van topmensen samengesteld, dat we "Team B" hebben genoemd omdat de B een belangrijk onderdeel is van de nieuwe merkidentiteit van Blokker.'
Nog vóór de zomervakantie openen vijf geheel vernieuwde Blokkerfilialen hun deuren. Iedere commercial behandelt een vertrouwd onderdeel van het Blokkerassortiment.
De eerste twee commercials gaan over wassen, drogen en strijken en de samenwerking met trouwe partner Douwe Egberts. Zo kunnen in 338 winkels de D.E-zegels worden ingeruild.
Credits
Verantwoordelijk vanuit Blokker Holding: Jack de Graaff
Verantwoordelijk vanuit Blokker BV: Johan Oosterhof, Wendy Meijer, Carolien Bunnik
Bureau: Team B
Management: Jack de Graaff
Creatie: Jeroen van Zwam (art), Sikko Gerkema (copy)
Account: Sabine Bijleveld
Productie: Lenny Venema
Media: Gerrit Nagel
Productiemaatschappij: In Case of Fire
Regisseur: Rick Lenzing
Producer: Mira de Steur
Voice-over: Barry Atsma