De nieuwe website gaat verder onder de naam Jaap.nl. De naam Brixter gaat verdwijnen. In de nieuwe situatie zullen de url's van zowel Brixter als Woonkrant (Telegraaf) verwijzen naar Jaap.nl.
De aangekondigde fusie volgt vlak op het afstoten van Moviq door een andere bank, de Rabobank, dat z'n belang in de huizensite vorige week verkocht aan Boost. Jaap-directeur Hans Voorn ontkent enig verband en benadrukt dat de fusie met Brixter juist het startstein vormt voor een nieuw offensief. 'Waar je andere partijen uit de huizenmarkt ziet stappen, gaan wij er vol tegenaan. Met deze fusie krijgen we de steun van een grote mediapartij. Er komt een grote campagne en we gaan echt de strijd aan. De doelstelling is 1 miljoen unieke bezoekers per maand te gaan halen. In de nieuwe situatie wordt het NVM/Wegener met Funda versus DSB/Telegraaf met Jaap.nl."
Beide partijen spreken de ambitie uit één krachtige website te bieden die de markt transparanter maakt en helpt bij beslissingen rondom koop, verkoop en het beheren van de eigen woning. De nieuwe website heeft als doel alle beschikbare informatie voor de woningbezitter transparant te maken en blijft werken aan het grootste aanbod van te koop staande woningen.
De bedoeling is kenmerken van Brixter.nl te integreren in Jaap.nl, zoals de woningwaarde indicatie. Woningzoekenden kunnen huizen beter bekijken en vergelijken. Daarmee kan de huizenzoeker in veel gevallen de vraagprijs van een koophuis beter beoordelen omdat er vergelijkbare huizen in de straat staan. Ook kondigt Jaap.nl de ontwikkeling aan van nieuwe diensten.
Voorn: 'Transparantie in de huizenmarkt is nog steeds ver te zoeken. Er is nog heel veel informatie over huizen dat door diverse partijen wordt achtergehouden voor het publiek. Wij willen dat allemaal gratis aanbieden op onze website. We zien deze stap als een heel belangrijke daarin. Wij gaan zorgen dat de consument beter begrijpt wat de echte waarde van een huis is, de risico’s om dat huis van verborgen gebreken en omgevingslast en ook de geneugden. Dat gaan we nu ook doen voor mensen die niet direct van plan zijn te gaan verhuizen. Juist in deze moeilijke huizenmarkt en kredietcrisis zien wij kansen om Jaap.nl een onmisbare plaats te geven in de de huizenmarkt.'
De voorgenomen joint venture is voorgelegd aan de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). De samenvoeging gaat naar verwachting 3 maanden in beslag nemen en zal geëffectueerd worden na goedkeuring door de NMa.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!