Met de nieuwjaarscampagne borduurt ING voort op de stijl en het thema van de vorige campagnes.
J.Walter Thompson Amsterdam is opnieuw verantwoordelijk voor de realisatie van de campagne.
De bank wil niet terugblikken, maar vooral vooruitkijken naar 2016. 'ING heeft namelijk als missie om heel Nederland een stap vooruit te helpen', aldus Johan van der Zanden, directeur communicatie ING Nederland. 'Het leek ons dan ook een logische stap om vooruit te kijken, in een tijd waarin veel merken zich juist richten op kerst of nieuwjaar.'
In de film zijn uiteenlopende jongeren te zien die hun ambitie uitspreken voor het komende jaar, van een ambitieuze appbouwer tot een jongentje die zijn kamer wil opruimen. Naast de 40 seconden commercial krijgt de campagne vervolg in print en met minidocumentaires op social media. Daarin zullen de verhalen achter de ambities verder worden uitgediept.
De commercial is vanaf vandaag online en op tv te bekijken.
Credits
ING NEDERLAND
MANAGER BRANDING: Louise Meijer
SR. COMMUNICATIE MANAGER: Mirjam Smit
J. WALTER THOMPSON AMSTERDAM
CREATIEVE DIRECTIE: Friso Ludenhoff, Maarten Vrouwes
CREATIE: Bas Korsten, Dieuwer Bulthuis, Chris Sant, Marcel Hartog
PRODUCTIEMAATSCHAPPIJ DPPLR
REGISSEUR: Maarten Groen
MUZIEK: Sizzer Amsterdam
MUZIEK SUPERVISOR: Nikolai van der Burg, Riyadh Drebika
MINDSHARE
DIGITAL MANAGER: Vincent Resink
MANAGER AV: Mandy Koelman