Hunkemöller heeft vandaag een compleet vernieuwde app gelanceerd. Hunkemöller kan nu als eerste Nederlandse retailer persoonlijk en locatie-gebaseerd communiceren met haar klanten. Twee jaar geleden lanceerde Hunkemöller als eerste retailer in de Benelux een mobile loyalty programma. Hierop verder bouwend werden de afgelopen twee jaar innovatieve functies als Geofencing, Real-Time Couponing, Inbox berichten en Social Rewards toegevoegd. Door de toevoeging van locatie-gebaseerde communicatie (Geofencing) merkte Hunkemöller dat de app engagement met meer dan vijf keer is verhoogd. De Hunkemöller app is momenteel de meest populaire Nederlandse fashion brand app met 500.000 downloads.
Hunkemöller en app ontwikkelaar MOBILE STRATEGY hebben recentelijk een onderzoek gedaan onder meer dan 10.000 Hunkemöller klanten naar de effecten van Mobile Loyalty. Hieruit blijkt dat Mobiele Klantenkaarthouders significant vaker kopen en meer spenderen dan plastic kaarthouders. Daarnaast blijken mobiele klantenkaarthouders vaker cross-channel buyers te zijn en geven mobiele members een hogere waardering aan het loyaliteitsprogramma.
Robbert Visser (CRM Manager van Hunkemoller): ‘De vernieuwde versie van de mobile app sluit goed aan bij onze CRM strategie om onze klanten meer relevantie te bieden met op maat gesneden aanbiedingen. De nieuwe app stelt ons in staat om dat nu te doen op basis klantvoorkeuren, aankoopgedrag èn locatie. Het mobiele kanaal is van groot belang voor een goed bereik onder onze doelgroep van jonge vrouwen.’
De nieuwe Hunkemöller app is te downloaden in de Apple App Store en de Google Play Store.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!