In 2016 waren ruim één miljoen van de circa acht miljoen auto’s die er in Nederland rondrijden betrokken bij een schadegeval. Al deze auto’s zijn verplicht verzekerd en het aantal aanbieders van autoverzekeringen is enorm evenals de concurrentiedruk in deze markt. Ieder jaar kijkt Opiness wie het beste scoort onder de autoverzekeraars. Voor de zesde maal op rij won autoverzekeraar Allsecur de Beste Service Award. Voor een bedrijf dat te boek staat als prijsvechter een behoorlijke prestatie. Wat is het geheim van deze autoverzekeraar? Linda Schulte, medeoprichter van Opiness, legt het bedrijf langs de klantgerichtheidsmeetlat.
+ Belofte waarmaken en een schepje meer
‘Verwachtingen overtreffen van de klant’ is het interne mantra bij Allsecur. Het wordt op allerlei manieren gedaan en ook nog eens continu gemeten. Allsecur is al jaren voorvechter van ‘CLF’ ofwel Closed Loop Feedback. Continu de feedback meten, weten en verbeteringen doorvoeren heeft zijn vruchten afgeworpen. Verwachtingen overtreffen doet het bedrijf door het proactief opbellen van klanten die oververzekerd zijn. Dit geeft klanten vertrouwen.
+ Lage Prijs en hoge service kan wel
Volgens de oude marketingtheorieën kon het niet samen: je was óf prijsvechter of een ‘high-value’-aanbieder met dito prijs. Maar de huidige technieken en inzichten bewijzen dat het heus samen kan. Een slimme bedrijfsvoering en echte klantfocus maken het voor prijsvechters vandaag de dag prima mogelijk om ook hoog te scoren op service. Allsecur bewijst dat het prima hand in hand kan gaan, want naast de Service Award wonnen zij ook prijzen bij de Consumentenbond en Independer.
+ Altijd in dialoog met de klant
De dialoog met de klant staat bij Allsecur zeer hoog in het vaandel. Op alle fora en plekken waar de klanten zijn, zijn zij ook en altijd met een prettige ‘tone of voice’ en een grote dosis bescheidenheid. Natuurlijk zijn er ook klachten, maar het bedrijf gaat de dialoog nooit uit de weg en probeert iedere klant weer tevreden te krijgen.
- Irritante maar opvallende reclame
Klanten waarderen de reclame van Allsecur minder goed. Hoewel de coureurs Tim en Tom merktechnisch goed passen bij het merk Allsecur, kan niet iedereen de inhoud van de reclame waarderen. Het heeft Allsecur wel een award opgeleverd, De Loden Leeuw.
Eindoordeel 8.0