‘Heineken bekendste sponsor OS 2012’

Van alle sponsoren van de Olympische Spelen 2012 in London is vooralsnog Heineken de bekendste. De helft van de Nederlanders weet dat Heineken de spleen sponsort. Dit blijkt uit de resultaten van het onderzoek naar sponsorbekendheid dat MarketResponse uitvoerde tijdens de eerste week van de Olympische Spelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van Rabobank en Randstad weet eenderde dat ze OS'12 sponsoren. NS wordt door één op de vijf genoemd als sponsor van de OS'12.

De sponsorbekendheid van deze bedrijven is in de loop van de eerste week van de OS'12 sterk toegenomen. Na het eerste weekend van de Spelen worden de bedrijven door aanmerkelijk meer Nederlanders genoemd als sponsor dan een maand voor de Spelen. Met name de acties van NS hebben voor meer sponsorbekendheid gezorgd.

De online campagne: 'NS zet Londen Centraal deze zomer' levert de NS veel positieve buzz op, aldus de onderzoekers. De videoschermen op de stations, maar ook acties als 'Eday' (judoka Edith Bos is medewerkster van de NS) zorgen voor pieken op twitter. Met tweets als: "Goede service van , die grote schermen op stations om live te kunnen volgen!" en "Edith bos kijken op leiden centraal. ".

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie