Hans Nijenhuis (53) komt van NRC Media, waar hij vele functies had, bijvoorbeeld als directeur-uitgever, lid van de hoofdredactie en chef-opinie. Eind 2005 stond hij aan de wieg van nrc.next, dat hij vier jaar leidde. Tussendoor werkte hij bij De Bezige Bij. Vorig jaar stopte Nijenhuis als hoofdredacteur van nrc.next en werd hij chef van de opinieredactie bij NRC. Onder zijn leiding onderging nrc.next veranderingen, maar de printoplage daalde sinds eind 2012 flink. Wel stond er een digitale oplagegroei tegenover.
'Nijenhuis heeft een selectiecommissie van redactie en directie ervan overtuigd dat hij over het vakmanschap, het talent en de durf beschikt om de krantentitels, sites en apps van AD en de regionale titels nieuwe impulsen te geven', licht Erik van Gruijthuijsen, directeur journalistiek van de Persgroep toe.
In zijn nieuwe functie geeft Nijenhuis leiding aan de centrale redactie van ADR, de groep van AD en alle regionale kranten van de Persgroep Nederland.
Nijenhuis volgt Christiaan Ruesink op, die per 1 mei hoofdredacteur wordt van Voetbal International.
Nijenhuis lijkt nu al helemaal thuis bij AD, gezien zijn commentaar: 'Via de krant, AD.nl en via de regionale titels van de Persgroep bereiken wij héél Nederland, en alle lagen van de bevolking. In een tijd waarin informatie steeds meer in eigen kring wordt verkregen en gedeeld - je eigen Facebook-vrienden, je besloten whatsapp-groep, je gelijkgestemde twitter-volgers - is dat uniek. En we hebben Nederland ook iets unieks te bieden. Dankzij de intense samenwerking met de redacties van zeven regionale titels, met bijna 900 journalisten, zijn we thuis in het Witte Huis, maar ook in het stadhuis, in de achterkamers van Den Haag, maar ook in de kleedkamers van je plaatselijke voetbalclub.'
Foto: NRC Media
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!