Frieda Ulsamer de Waard vertrok dit voorjaar bij Doom & Dickson, waar zij sinds 2001 werkte, de laatste jaren als managing director.
Eerder werkte ze bij diverse reclamebureaus als Publicis, FCA!, Ogilvy en Lintas.
Ulsamer de Waard wordt partner naast oprichters Merlijn van Vliet, Wouter Vanhaeren (creatie) en Rik Heijmen (strategie).
Heijmen: ‘In januari 2013 zijn we met z'n drieën KOKORO gestart. Zonder klanten, zonder kapitaal, maar met een duidelijke visie: we willen de harten van merken verbinden met de harten van mensen. Kokoro betekent “hart, hoofd én geest” in het Japans. Om onze visie vorm te geven, wilden we het team versterken met iemand die eenzelfde blik heeft op ondernemerschap en het bouwen van een bedrijf met heldere waarden en normen.’
Van Vliet: ‘We willen binnen enkele jaren het grootste onafhankelijke reclamebureau van Nederland worden. We kunnen nu verder bouwen op een kernteam met elkaar aanvullende competenties en ervaring. Frieda brengt heel ervaring mee, maar bovenal: het is een heel fijn mens.’
Ulsamer de Waard: ‘Kokoro heeft mijn hart gewonnen, in dit bureau kan ik weer al mijn expertise en enthousiasme kwijt. Met dit sterke team gaan we dit mooie bureau en haar merken verder brengen.’
Eind januari werd bekend dat de Omnicom-bureaus ARA en Doom & Dickson werden samengevoegd en onder leiding kwamen van ARA's Paul Kroef.
KOKORO werkt voor Simyo (KPN), Somfy, NLziet, Transavia en dagblad Trouw, waarvoor het bureau dit jaar een ADCN lamp won.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!