Wat zijn de mogelijkheden? Foursquare lijkt een beetje op een spel. Bij elk café of restaurant waar je bent kan je twitteren dat je daar bent. En hoe vaker je dat meldt, hoe meer punten je verzamelt. Handig is dat je op foursquare kunt zien waar je vrienden zitten. Je loopt de Reguliersdwarsstraat in en je ziet op FourSquare dat de meeste bekenden in de ARC aan de cocktails zitten. Handig om te weten. Nog leuker is dat je tips voor bezoekers achter kunt laten. “Neem hier de pompoensoep”, bijvoorbeeld. Of “Na twaalf uur veranderd dit restaurant in een club”. En je kunt natuurlijk de tips lezen die anderen hebben achtergelaten.
Bijkomend effect is dat je punten kunt verdienen hoe vaker je in een bepaalde locatie bent. Als jij degene bent die het vaakst via Foursquare in een bepaald café bent, dan wordt je “mayor”. Fijn, denk je dan. Het café kan er voor kiezen daar wat tegenover te stellen. Bijvoorbeeld korting op de drank. En zelfs gratis consumpties. Dat klinkt interessant. Dit fenomeen blijkt in de VS al een grote hit. In veel steden kun je daar op Foursquare. In Nederland heeft alleen Amsterdam een eigen ingang, maar de verwachting is dat dit snel zal verbreden. Wat gaat dit opleveren? En welke bedrijven zijn bereid hier in te stappen met aanbiedingen? Of zijn wij Nederlanders allergisch voor deze vormen van klantenbinding?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!