Fiet fieuw! ‘Fluitschaal’ Albert Heijn moedigt aan een appeltje te pakken

Albert Heijn: ‘Eerste fruitschaal in de wereld die je er op ludieke wijze aan herinnert om fruit te eten.’

Hè? Wie fluit er nou naar me?
Uit de video van Albert Heijn 'Fluitschaal'

Albert Heijn introduceert vandaag met de ‘Fluitschaal’. Volgens de supermarkt is het de eerste fruitschaal in de wereld die thuis naar je fluit. Het idee is dat je, elke keer als je langs de Fluitschaal loopt, op ludieke wijze wordt herinnerd om fruit te eten. Volgens Albert Heijn is het eten van twee stuks fruit per dag de meest eenvoudige manier om aan de dagelijks benodigde vitaminen en voedingsstoffen te komen. ‘Hoewel we dit weten, vergeten we vaak toch om dit te doen. Hiermee willen we mensen extra stimuleren om voor een gezond tussendoortje te kiezen.’ De aanleiding voor de lancering is de Nationale Groente- en Fruitdag, die op 10 oktober plaatsheeft.

De Fluitschaal is overigens niet in de winkel verkrijgbaar, het gaat om een limited edition die wordt verloot via de social media-accounts van Albert Heijn.

Aanjagen in de socials

De video die bedoeld is om het publiek warm te maken voor de fluitschaal, is op social media te zien. Daarin is te zien dat AH-personage Ilse ook een fluitschaal in huis heeft gehaald, iets waar haar partner Bart nog even aan moet wennen.

About

De schaal is gemaakt van bamboe en heeft een ingebouwde bewegingssensor die het fluitsignaal activeert wanneer er iemand langsloopt, maximaal één keer per uur. Er is keuze uit drie fluitsignalen. Zo wordt de eigenaar van de Fluitschaal thuis eraan herinnerd dat er fruit in huis is. Albert Heijn: ‘Het “vergeten” om fruit te eten is dus niet langer een excuus. Wanneer de eigenaar van de schaal gewend is om vaker fruit te pakken, kan het fluitsignaal ook uitgezet worden.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie