Retailers kunnen RFID-technologie gebruiken om bijvoorbeeld voorraadbeheer te verbeteren en diefstal te voorkomen. De toepassing ervan gaat echter gepaard met groeiende zorgen voor de privacy van mensen, die de niet of nauwelijks zichtbare RFID-chips in toenemende mate met zich meedragen.
Met het logo beoogt EU-commissaris Neelie Kroes het vertrouwen in RFID technlogie te vergroten. RIFD kan volgens haar een belangrijke bijdrage leveren aan het efficienter maken en vergroten van de economie. De toepassing van de slimme chips moet echter aan heldere vooorwaarden zijn gebonden. "Consumenten moeten niet worden gevolgd via RFID-chips", vindt Kroes, "de tags moeten direct gedeactiveerd worden bij het afrekenen." Om het publiek er verder op attent te maken, moet het logo worden aangebracht op de te kopen voorwerpen met zo'n tag.
Rapporten laten zien das de wereldwijde markt voor RFID-toepassingen in 2014 groeien tot ruim 9 miljard dollar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!