Rembrandts beroemde Nachtwacht is opgebouwd uit 3900 kilo wasgoed. De street artists ‘Grafittinetwerk’ zijn drie dagen bezig geweest om het via de Stichting Sympany verzamelde wasgoed te sorteren en uit te leggen in de NDSM-hal in Amsterdam-Noord.
Aanleiding is de introductie van ‘Altijd Daltarief’. Daarbij maakt Essent geen verschil meer tussen het dag- en nachttarief. Er is dus geen reden meer om ’s nachts de wasmachine te laten draaien omdat dit goedkoper zou zijn, iets wat circa 50 procent van de consumenten nog geregeld doet. Het fenomeen ‘nachtwas’ kan daarmee symbolisch het museum in.
Credits:
Bureau Etcetera
Creatie Michiel Otting, Maarten Reynen
Campagne producer Roel Grijspaardt
Strategie Job Koopman
Business director Danny van de Wetering
Artiesten Grafittinetwerk
Productiemaatschappij Vgics
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!