Connect. Podcast waarin Jos Govaart en Jody Koehler van Coopr deskundigen uit de communicatiewereld spreken. Wekelijks te beluisteren via Adformatie. In deze 15e aflevering is bij ons te gast: Gonnie Spijkstra, freelance contentstrateeg bij story first.
Op dit moment is zij werkzaam bij de Persgroep, met name bij de Volkskrant. Een gesprek over contentmarketing in de uitgeefwereld, verhalen verkopen, signature stories en metaverhalen.
Gehoord in de uitzending
- De 60 verhalen die we per dag maken bij de Volkskrant zijn een beter bewijs voor wat we doen dan als je zegt; we zijn een goede krant voor slechts € 2,50 per week.
- Bij de Telegraaf gingen we steeds meer schrijven voor Facebook. Je kunt je afvragen of dat iets doet voor je merk.
- Mensen klikken als je expliciet zegt waarom iets bijzonder is.
- Journalisten veronderstellen soms heel veel voorkennis. Ik denk dat je moet blijven herhalen waarom iets belangrijk is.
- Er zijn soms wel 20 mensen met 1 verhaal bezig. Denk aan datavisualisatie, maar ook developers en de afdeling verspreiding.
- Het abonneebestand van de printversies van kranten sterft uit. Er is nog geen titel die online een krant benadert. Daar ligt de uitdaging.
- De kracht van een een krant zit em in het feit dat een krant een geheel is. Je kunt inschatten hoe belangrijk iets is (pagina 21), hoe groot de kop is, wie de auteur is. Dat is online haast niet te doen.
- Veel kranten verspreiden wel online first. Er wordt echter nog heel weinig online first geschreven.
- Er kan best meer merk in de journalistiek.
Links
Connecten met Gonnie
Stuur haar een invite op LinkedIn, of volg haar via Twitter.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!