Hubspot blogger kruipt in het hoofd van eigen CFO
Een van de grootste uitdagingen voor marketeers, is steun te krijgen voor nieuwe ideeen van andere leden van het managementteam, in het bijzonder van de CFO. Veel marketeers voelen zich alsof ze iedere maand weer om geld moeten bedelen. De oplossing? Leer denken als een CFO. Met die gedachte ging Hubspot in gesprek met Hubspot’s eigen CFO Jim Kinzlekruipt over zijn visie op inbound marketing. Een interview dat kan helpen om een betere werkrelatie te krijgen met je eigen CFO.
Ello haalt $11 miljoen op en komt met eigen app
Hoe zou het gaan met Ello, het anti-reclame sociale netwerk dat vorig jaar zomer ineens opdook en de gemoederen van social media watchers een tijdje flink bezighield? Nou, wel goed eigenlijk. Het social media platform heeft zojuist een tweede financieringsronde van $5 miljoen afgesloten, waarmee het totaal opgehaalde bedrag op $11 miljoen komt. Mashable weet bovendien te melden dat het bedrijf volop bezig is met het ontwikkelen van ene mobiele versie van zijn netwerk. De verwachting is dat de app wordt gelanceerd in het voorjaar.
Genoeg gepraat. Marketeers moeten maar eens aan de slag
Advertising Week Europe was vorige week in Londen. En zoals gebruikelijk bij dit soort events, was het programma tjokvol presentaties en paneldiscussies. In veel sessies komen de bekende thema's langs: 'content', 'culture', 'disruption', 'programmatic'. 'Leuk hoor, maarre... is het niet eens genoeg geweest?', vraagt The Drum zich af in deze kritische analyse met veelzeggende kop: ‘It's time the marketing industry stopped discussing its problems and instead put its energy into finding the solutions’.
Google staat op het punt duizenden Chinese sites op zwarte lijst plaatsen
China's relatie met Amerikaanse techbedrijven is allesbehalve vriendschappelijk en het ziet er naar uit dat dit er niet beter op zal worden. Google heeft nu aangekondigd de veiligheidscertificaten die worden uitgegeven door CNNIC, China’s Internet Network Information Center, niet langer te zullen accepteren. Lastig om de gevolgen hier samen te vatten, maar hou er rekening mee dat bij een bezoek aan een website die begint https:// en eindigt op .cn, Chrome je binnenkort zal worden bombarderen met waarschuwingen.
Mobiele reclame groeit hard en is binnenkort groter dan online reclame
De bestedingen aan mobile advertising schieten omhoog. In 2016 zal de grens van $100 miljard doorbreken, waarmee mobiel voor het eerst goed zal zijn voor meer dan 50% van alle digitale advertentiebestedingen, aldus marktonderzoeker eMarketer. Ten opzichte van 2013 betekent dit een groei van 400%. Tussen 2016 en 2019 zullen de uitgaven opnieuw bijna verdubbelen, tot $195,55 miljard. Dat bedrag komt overeen met 70% van alle digitale advertentiebestedingen, ofwel meer dan een kwart van alle mediabestedingen wereldwijd.
De toename in bestedingen heeft vooral te maken met het groeiend aantal eigenaars van mobiele apparatuur. EMarketer schat dat er volgend jaar meer dan 2 miljard smartphone gebruikers zullen zijn, van wie meer dan een kwart uit China zal komen. Het aantal eigenaars van een tablet groeit minder hard, maar dit zal dit jaar uitkomen op 1 miljard.