Gerard Timmer van BNNVARA introduceerde afgelopen week de nieuwe visuele identiteit van de omroepcombinatie. BNN en VARA treden voortaan met één merk naar buiten. Ontwerpbureau Dog and Pony is verantwoordelijk voor de nieuwe visuele identiteit.
Lees meer over het nieuwe BNNVARA in dit interview.
Hamburgermenu
Dog and Pony koos voor een variant van drie rode balken. Die balken visualiseren enerzijds 'de interne drive van BNNVARA' (namelijk: ontdekken, onthullen, ontketenen) en anderzijds refereert het aan het ‘hamburgermenu’ (het icoontje met drie streepjes bovenelkaar dat je meestal ziet als je een website op je smartphone bekijkt). Volgens het bureau moet je dit icoontje zien als internationaal symbool van ‘inhoud’. 'Door dat symbool te claimen, maken we een statement binnen het Nederlandse medialandschap.'
In samenwerking met Addikt (motion design), MethodAudio (sound design) en de design- en digital afdeling van BNNVARA werd de identiteit doorontwikkeld en uitgewerkt in idents, promo’s, adds, websites, apps en andere on- en offline toepassingen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!