Dit zijn de beste brand activations van mei/juni/juli

De maanden waarin scholieren naar Mars reisden, bier brandstof werd en fashionista’s de schrik van hun leven kregen.

Peta – Behind the leather

In eerste instantie lijkt het alsof mensen een chique modewinkel binnenlopen. Maar als de shoppers de leren tassen, riemen, jassen en schoenen beter bekijken, opent zich onverwacht een gruwelijke werkelijkheid. Met een pop-up store in Bangkok drukt dierenrechtenorganisatie PETA Thaise liefhebbers van leer met de neus op de bloederige feiten.

Bureau: Ogilvy & Mather Bangkok

 

Lockheed – Trip to Mars

Virtual reality is een hot topic in advertising. Helaas vallen de meeste pogingen in praktijk nogal tegen. Dat geldt zeker niet voor Field Trip to Mars van vliegtuigbouwer Lockheed Martin. In een indrukwekkende groep-VR-experience nemen ze schoolkinderen mee op reis naar Mars. In een bus volgestouwd met hightech apparatuur veranderden de straten van Washington plotseling in het desolate landschap van de rode planeet. De campagne won in Cannes 19 Lions in 11 categorieën!

Bureau: McCann ism Framestore

 

Macma – Man boobs

Als het om borstkanker gaat, redt zelfonderzoek levens. Dus wilde non-profitorganisatie MACMA een instructievideo op social media plaatsen. Helaas hanteren Facebook en Instagram preutse regels als het gaat om vrouwentepels. Dat inspireerde MACMA tot een briljante omweg: een video met een zwaarlijvig mannelijk model die in bezit is van een flik stel borsten. Probleem opgelost? Meer dan dat! De campagne vloog de wereld over, won verschillende prijzen en bereikte miljoenen vrouwen.

Bureau: David Buenos Aires

 

Unicef – FightUnfair

De zesjarige kindacteur Anano zwerft alleen door de straten van de Georgische hoofdstad Tbilisi. De ene keer ziet ze er schattig en keurig uit, daarna vuil en verwaarloosd. Anano is de hoofdpersoon van een confronterend sociaal experiment, waarmee UNICEF aandacht vraagt voor de 150 miljoen dakloze kinderen in de wereld. Nadat je hart door het filmpje is gebroken, is het tijd voor een lastige vraag: hoe zou je zelf reageren?

Bureau: Switch Communications

 

DB Export – Brewtroleum

De Grand Prix Outdoor in Cannes was voor de Nieuw-Zeelandse brouwer DE Export. Hun succesverhaal heet brewtroleum, een biobrandstof gemaakt van organische restproducten van het brouwproces. In totaal bracht DE Export 300.000 liter ecovriendelijke brandstof op de markt, vergezeld van de slogan ‘Drink bier en red de wereld’. Briljante campagne die resulteerde in 10% extra verkoop in de dalende biermarkt.

Bureau: Colenso BBDO

 

BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2016 gekozen.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie