Deze 10 communicatieblogs waren het populairst in 2017

De best gelezen stukken van vakgenoten en specialisten

De artikelen en stukken van vakgenoten, specialisten en bloggers vormen een belangrijke pijler van CommunicatieOnline. Vaak zijn ze de aanzet tot een bredere vakinhoudelijke discussie of markeren ze de grenzen in een vakgebied.

Wat waren het afgelopen jaar de best gelezen blogs op Communicatieonline .

De top-10 van 2017:

#10 - Medewerkers missen vaak zicht op het veranderproces. Zo los je dat op

Wat hebben medewerkers nodig om zich staande te houden bij grote veranderingen? Niet alleen heldere communicatie, ook een goed zicht op het veranderproces. Hier ligt een glansrol voor communicatiemensen, betoogt Michiel van Delden.

#09 - Wat doet deze directeur van Parkmobile bij Radar, als hij zó non-empathisch in zijn eigen gelijk blijft zitten?

Directeur Parkmobile gaat de fout in bij Radar, communicatieadviseur Ward van Beek analyseert en fileert het optreden.

#08 - Waarom een warm gesprekje met de schoonmaker geen slimme communicatie is

Naar beneden praten heeft onbedoelde effecten, aldus communicatie- en presentatie-expert Natalie Holwerda-Mieras.

#07 - 7 keuzes die de communicatieprof moet maken om van waarde te blijven

Het communicatievak groeit weer – gelukkig. En het is in verandering. De kwesties waaraan je moet werken, aldus Betteke van Ruler?

#06 - KLM heeft erg slecht nieuws voor sneeuwreizigers, maar verdient pluim voor communicatie

Veel reizigers strandden begin december op Schiphol vanwege de sneeuw. Online kwam de KLM met een brief die reizigers adviseerde om zelf een hotel te zoeken. Vervelend, maar de luchtvaartmaatschappij laat ermee zien hoe het wel moet, aldus Wouter Jong, adviseur Crisisbeheersing

#05 - Dit zijn de 35 (!) technieken van politici om niét te antwoorden op een interviewvraag

De Engelse communicatiewetenschapper Peter Bull onderscheidt, na geduldig turven en catalogeren, maar liefst vijfendertig (35!) technieken die politici gebruiken om niét op vragen van journalisten te antwoorden. Raf Weverbergh en  Kristien Vermoesen van Finn beschrijven ze.

#04 - Staatsloterij in crisisstand na falende lotenchecker - lessen voor communicatie

De Oudejaarstrekking dreigde een fiasco te worden doordat op het moment suprême de online lotenchecker het liet afweten door een technische storing. Frank Peters analyseert de crisiscommunicatie.

#03 - Ici Paris slaat de plank mis met 'durf jezelf te zijn'

Lot van Beek (Natwerk) over de ouderwetse denkbeelden in de nieuwe campagne van het cosmeticamerk

#02 - ING pakte zaak-Kevin Spacey erg slim aan, uit de woordvoering blijkt waarom

ING had Kevin Spacey gestrikt voor BusinessBoostmaar de acteur wordt beschuldigd van seksueel misbruik. ING hield het hoofd koel en is daarmee een schoolvoorbeeld van strak reputatiemanagement, aldus Simon Slegers, Coosto.

#01 - ‘We moeten het idee loslaten dat communicatie een vak is’

Bram Inklaar, een jonge communicatieadviseur, was al een tijdje zoekende, gefrustreerd zelfs. ‘Het ligt aan mijn werkveld – communicatie’. Hij schreef het van zich af in een boeiend blog dat tienduizenden keren werd gelezen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie