Met de merken komen ook de 25 betrokken IDG medewerkers bij Reshift Digital in dienst. Komend weekend worden hun werkplekken naar Haarlem verhuisd.
Eind mei werd al duidelijk dat de consumententitels van IDG Nederland zouden worden verkocht. IDG heeft deze titels te koop aangeboden omdat het bedrijf zich wil concentreren op de business-to-businessdiensten.
Paul Molenaar, algemeen directeur bij Reshift: ‘Voor ons is dit in veel opzichten een belangrijke stap. Het maakt ons in één klap onbetwist marktleider in het technieksegment. Daarnaast maakten de bevlogenheid en de plannen van de verantwoordelijken voor de IDG-merken een zeer sterke indruk op ons. We gaan direct na 1 juli met hen aan de slag om te kijken hoe we die plannen, eventueel in combinatie met onze bestaande merken, handen en voeten kunnen geven.’
Schaal
Molenaar zegt dat een uitgebreider portfolio veel voordelen biedt. ‘Niet alleen neemt per direct onze omzet substantieel toe, maar het geeft ons ook veel meer mogelijkheden voor klantbehoud, het vergroten van onze e-commerce activiteiten en het introduceren van nieuwe diensten en producten. Voor het introduceren van diensten als betaalde content heb je eenvoudigweg schaal nodig. Die schaal en marktleiderschap hebben we met de aankoop vam deze titels nu op onze twee belangrijkste terreinen: gaming/entertainment en informatie technologie. Het ligt voor de hand dat we de vernieuwingen die we voor ogen hebben dus in die segmenten gaan introduceren.’
Hoeveel er met de verkoop gemoeid is, maken de partijen niet bekend.
Directeur Robert van Loon van IDG: 'Verkoop van de consumentenmerken is een direct gevolg van IDG’s internationale strategie in het transformeren naar een IT Media, Data en Services bedrijf, gericht op de b-to-b markt. We hebben er alle vertrouwen in dat we in Reshift de juiste partij hebben gevonden om de merken en medewerkers een mooie toekomst te kunnen bieden.'