DE Master Blenders 1753 stelt M&C Saatchi aan

M&C Saatchi is als lead agency aangesteld voor de wereldwijde reclame voor alle merken van DE Master Blenders 1753, behalve Douwe Egberts.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

DE Master Blenders 1753 is erop uit de dominantie van Nestlé doorbreken.

Volgens M&C Saatchi is het account 150 miljoen euro waard. Het betreft de merken L’Or Espresso, Senseo, Moccona, Merrild and Marcilla.

Dit nieuws werd als eerste gemeld door Campaign.

Het Londense bureau voert de regie over het creatieve werk in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Polen, Hongarije, Australië, Thailand, Spanje, België en Nederland.

De benoeming is het resultaat van een bureaucompetitie. Het Omnicomnetwerk BBDO werkt op Douwe Egberts, terwijl het zuster-netwerk TBWA\ het theemerk Pickwick behandelt.

Fiona Hughes, chief marketing officer van DE Master Blenders: ‘M&C Saatchi heeft aangetoond hoe hun filosofie van “brutal simplicity of thought” ten goede zal komen aan de manier waarop we werken en aan het werk dat we gaan produceren. Ik ben heel blij met hun aanstelling.’

Hughes trad afgelopen september bij DE Master Blenders toe tot het managementteam dat opnieuw gevormd werd nadat de onderneming was overgenomen door de Duitse holding Joh. A. Benckiser (JAB).

DE Master Blenders 1753, voorheen bekend als Douwe Egberts, kreeg in  juni 2012 een beursnotering aan de Amsterdamse AEX, na jarenlang onderdeel te hebben uitgemaakt van het Amerikaanse voedingsmiddelenbedrijf Sara Lee.

Niet lang na de verzelfstandiging onder leiding van interim-ceo Jan Bennink werd duidelijk dat Douwe Egberts opnieuw zou worden overgenomen.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie