Op donderdag 1 april om 20.00 uur reikt Communicatienetwerk Amsterdam (CNA) de Communicatie Prijs Amsterdam uit. Juryvoorzitter Betteke van Ruler maakt dan de winnaars bekend. Je kunt het live meemaken, online. Meld je hier aan.
Deze vijf communicatieprojecten zijn genomineerd (in willekeurige volgorde);
- Coebergh Communicatie & PR met campagne forteiland Pampus,
- Vrijwilligerscentrale Amsterdam met campagne Gappie gezocht,
- Boomerang Agency met campagne Houd afstand,
- MVO Nederland/Terrace met campagne Ministerie van de nieuwe economie,
- Wispe Brouwerij met campagne Van kerk tot brouwerij.
Forteiland Pampus
Het Forteiland Pampus wil het eiland energieneutraal maken en heeft Coebergh Communicatie & PR in de arm genomen om fondsen daarvoor te werven. Via een persoonlijk gerichte perscampagne wist het project veel media-aandacht te krijgen. Dit alles leidde ertoe dat bij indiening de helft van het benodigde geld al was binnengehaald.
Gappie gezocht
1 op de 10 mensen in Amsterdam Noord leeft in sociale armoede. De campagne heeft geprobeerd om mensen enthousiast te maken om maatje (gappie) te worden om deze armoede enigszins te verlichten. Billboards, een ludieke kick-off op de pont, sociale mediacampagne, koffiebekers, flyers, ambassadeurschap, er is van alles uit de kast getrokken om dit voor elkaar te krijgen.Er werden maar liefst 112 nieuwe gappies geworven.
Houd (afstand) van elkaar
Bij het begin van de coronapandemie kwam Boomerang Agency spontaan met een campagne over de ernst van de pandemie en het belang van afstand houden. Het bureau bracht zijn creatieve talent bij elkaar en wist via een netwerk van bedrijven veel mensen te bereiken
Ministerie van de nieuwe economie
MVO Nederland wil de politieke partijen aanzetten tot meer aandacht voor duurzaamheid, en bedacht het fenomeen van een eigen minister voor de nieuwe economie. Bureau Terrace werkte dit uit in een campagne. Meer dan 200 mensen hebben zich met hun visie op een duurzamere toekomst verkiesbaar gesteld voor de functie. Eind januari wordt de Minister van de nieuwe economie gekozen.
Van kerk tot brouwerij
Een kerk is in Weesp was al lang leegstaand en stond op de nominatie om te worden afgebroken. De Drie broers wilden er graag een brouwerij in beginnen, en zetten een campagne op om hiervoor draagvlak te krijgen. Ze richtten zich sterk op lokale influencers en de trots op Weesp Dat een van hen communicatieprofessional is, was goed terug te zien in de aanpak. Met resultaat, want Weesp heeft het idee breed omarmd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!