In 2015 toonden consumenten al minder interesse in de aanschaf van nieuwe devices dan in 2014 en dit jaar zal het nog minder zijn.
Accenture deed onderzoek onder 28.000 consumenten in 28 landen en ontdekte dat 48 procent van de ondervraagden dit jaar van plan is een nieuwe smartphone te kopen.
Dit is een daling van 6 procent in vergelijking met vorig jaar.
Vorig jaar wilde 38 procent bijvoorbeeld een nieuwe tv of tablet kopen, dit jaar zegt 30 procent een tv te gaan kopen en heeft 29 procent plannen om een tablet aan te schaffen.
Tevreden
Accenture wijdt de daling aan de verzadiging van de markt, het ontbreken van echt nieuwe innovaties en zorgen om privacy. Consumenten zijn op dit moment tevreden met de gadgets/apparaten die ze hebben, ook omdat de nieuwe devices niet veel meer nieuwe features hebben dan vier, vijf jaar geleden.
Richt je op dienstverlening
Accenture geeft aan dat producenten zich het beste kunnen richten op dienstverlening. Door het device, de dienst en analytics te bundelen en zo een superieure klantbeleving te bieden. Op die manier kunnen bedrijven de vraag weer doen laten groeien.
Bied oplossingen aan
Innovatieve, praktische oplossingen bieden voor problemen die consumenten niet een, twee, drie kunnen oplossen kan ervoor zorgen de consument de juiste beleving en ervaring vindt.
Wearables
Smartwatches en gadgets om de gezondheid in de gaten te houden, zien een kleine stijging als het gaat om de intentie tot aanschaf, voor beide is dat 13 procent. Dit geldt ook voor home surveillance-camera’s (groei naar 11 procent). Slimme thermostaten blijven staan op 9 procent.
Privacykwesties
47 procent van de respondenten geeft aan dat ze zich zorgen maken om privacy en veiligheid als het gaat om de aanschaf van connected devices.
Accenture: ‘De verkoop van Internet of Things-devices zal bescheiden blijven zolang deze zorg niet wordt weggenomen. Consumenten blijven voorzichtig als het gaat om welke data van hen wordt verzameld en gedeeld.’
Bron: The Drum
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!